Wednesday, March 11, 2009

Burda jacket (7842)

Yesterday we drew the pattern, i started drawing it ont he textile today. Kindof short haired velvet, by the way i hate velvet, but this one looks really great… :)
The instructions says, i have to make the whole front part linen… is that possible?
“Burda
“Burda
“Burda
“Burda
Tegnap átrajzoltuk a szabásmintát, ma elkezdtem kirajzolgatni az anyagra. Rövid szőrű, nem olyan bordás kordbársony, egyébként én kb. rühellem a bársonyt, de ez kifejezetten tetszik, olyan kis jópofa anyag… :)
A jelmagyarázat szerint az egész első részt közbélelni kell, ha jól látom… lehetséges ez?
“Burda
“Burda
“Burda
“Burda

6 comments:

Princi said...

Igen, a szép tartás miatt is muszáj, meg a zseb alkatrészeket is csak így lehet könnyen helyükre varázsolni. És még a bélés eleje bársonyrészbe is kell, ami a zakó "hajtókája" lesz.
Ez azért már nem semmi feladat (időben sem)! Ha ezen is sikeresen túljutsz, az tényleg rekord teljesítmény. Óriási lépés lesz előre!
Jó munkát!

Ádám said...

Ahm igen, én is erre gondoltam... :) A hátát is lehet megcsinálom akkor, vagy azt inkább nem kéne, mert akkor eláll?
Csak a szabásminta átmásolás volt kb 2,5 óra szóval el leszek egy darabig az fix!:D De mostmár egész nyugodt vagyok, mert nagyjából átlátom, hogy mit hova, meg a leírásban mi-micsoda. A bélés az egy külön nagy küzdés lesz... :D

Köszi!:)

Princi said...

Hátába nem kell vetex végig, csak a gallér és vállak vonalán úgy kb. max 20cm mélységig, teljes szélességében, vagyis a karöltőkig.
Rengeteg részvasalás vár rád munka közben :). Hát igen, ez már mestermunka nehézségi fokozat.
Ja, és nagyon vigyázni kell a vasalásnál, mert a bársony kifényesedik, nagyon ronda tud lenni a vasalótalptól! A bársony varrása, vasalása egy külön tudomány. Tudom, ez nem az a kényes fajta, de akkor is tarts próbát előtte egy kis maradék darabkán!

Ádám said...

Ahm, de nem lesz csúnya, ha végig közbélelem nem? jobb lesz a tartása úgy gondolom, az meg nekem kicsit fura, hogy így a közepén egy darabig van közbélelve, nem látszik meg a hátán a határ? Tudom, eddig is sokat vasaltam, mi úgy tanultuk, hogy minden egyes varrás után szét kell vasalni, vagy amerre kell... :) Mivel a vasalón nincs kikapcs gomb.. vettem egy kapcsolós dugaszt... :):)
Ha a fonákán vasalom, akkor elvileg nemtud kifényesedni nem?
Remélem jól sikerül, igaz cérnával együtt is 2000ft-ból kijön, szóval kifejezetten gazdaságos!:D

Princi said...

Vastagabb anyagnál nem látszik a határvonal, vékonynál igen. A mintán hogy ajánlják? Régen varrtam már férfi cuccot, de a versenytáncos frakkok hátát végig bevetexeztem, erre emlékszem. Közbéléstől is függ, mennyire vastag...
Fonákán vasalni az biztonságos, csak ha már a bélés is benne lesz, muszáj lesz a hajtókát a színén vasalni, na meg a zsebeket is. Vágj egy csíkot lepedővászonból (nálam kb. 30x70cm), nyomd a vízcsap alá, jól csavard ki, ezt fektesd a vasalandó részre. Én így szoktam gőzvasalni nadrágéleket, zsebet, stb. Saját bevált módszereim vannak, bevallom, nem csinálok mindent haláli szakszerűen, pontos szabályok szerint. De a végeredmény ugyanaz, mintha úgy csináltam volna.
Ezek a tasakos Burda minták nagyon jók, nagyon szeretem őket. Jónéhány alap fazont ha már összegyűjtesz, azokat tudod egymással "összehozni", kis változtatásokkal újabbakat kreálni belőlük. Én így "szerkesztek" régóta ;).

Ádám said...

Köszi a tippeket! Igen a tanfolyamon csak zacskós burda néven fut... :D Egyelőre azért még nem járok ennyire előre gondolatban se...:D még ki se rajzoltam teljesen... :)

Post a Comment