Sunday, March 8, 2009

White burda shirt

Started the white one, with this thin textile it’s much more easier to work. Maybe a little bit too transparent too, but it has really soft touch. Now i used the lock too :), not easy to move on the curves, despite i made it wrinckled so the edge become straight, but when i started it always take it to curved back:D. The right side of the collar become a little bit bumpy, but i can’t do anything about that now. The neck part is very good i think, leastways i never managed to make it so pretty:). Maybe i finis hit tomorrow, it was enough for today:P.
“White
“White
“White
“White
“White
“White
“White
“White
Belefogtam a fehérbe, ilyen vékony anyaggal sokkal könnyebb dolgozni. Talán kicsit még túl átlátszó is, de a tapintása nagyon finom. Most már bevetettem a lockot is :), az íveken nem egyszerű haladni, hiába ráncolom be, hogy az anyag széle egyenes legyen, induláskor mindig kirántja:D. A jobboldalt kicsit csücskös lett a gallér, de már nem tudok mit csinálni vele sajna, viszont a nyaka nagyon jó lett szerintem, legalábbis ilyen szépen még sose sikerült megcsinálni:). Majd talán holnap befejezem, mára most már elég volt:P.
“White
“White
“White
“White
“White
“White
“White
“White

9 comments:

Princi said...

Én akkor tisztázom el a varrásokat, ha már bevarrtam az ujjakat a karöltőbe, összevarrtam a két oldalát, vagyis nem egy réteg anyagot, hanem kettőt. Így, mivel vastagabb, nem dobja ki a talp és időt is spórolok vele. Ja, és kevesebb cérnát zabál a gép!
Amúgy meg szemtelenül ügyes vagy!:)))

Ádám said...

Köszi! Igen, de nekem egyelőre olyankor az nem világos, hogy tudom szétvasalni... :)

Princi said...

Jogos a kérdés, utólag rájöttem, hogy hülyeséget írtam. Vagyis, lehet összelockolni is az eleje-háta oldalát, de ha a szétvasalás a cél, akkor külön-külön kell. Karöltőben viszont nem igazán szoktam szétvasalni.

Ádám said...

Igen, ott jogos, hogy lehetne egybe lockolni. Úgy kellene, hogy először centissel végigvarrom
aztán összelockolom a kettőt és végül dísztűzöm? Csak lockkal összevarrni az elég veszélyesnek tünik nekem... :D Legalábbis nekem még eléggé be kell gombostűznöm, hogy jó legyen. Vagy próbáljam meg rágyakarolni a tűzés nélküli varrogatást?
Mivel fedőzőm nincs ezért inkább szétvasalni szoktam. Igaz most vettem ikertűt, na majd lehet avval rámegyek, de majd a következőnél... :)

Princi said...

Igen úgy gondoltam, ahogy írod, semmiképp nem a lockkal kezdeni az összevarrást. Viszont pólókhoz elég, ha négyszálasan varrod az oldalakat össze rögtön a lockkal, így ugye rugalmas az öltés és elég széles, tartós is lesz. Annak idején 5 szálasat vettem, de nem használtam ki (2szál egyenesöltés+3szál lock), biztosabb először simán varrni és utána eldolgozni mindent. Vagyis elég otthonra a 3 szálas gép is, de ha pólókban, elasztikusokban gondolkodsz, akkor a 4 szálas volt valóban a helyes választás.
Szétvasalás tűzés nélkül, dupla dísztűzés, ezeket szerintem az adott cucc stílusa, anyaga és a saját ízlés dönti el.
Az ikertűvel óvatosan! Csak egyenesen varrhatsz vele, el ne felejtsd kicserélni szimplára véletlenül más öltésfajta (lock, cikk-cakk) előtt! Az a gondom vele, hogy lehetne távolabb is egymástól a két tű..., de vékony anyagon (egy rétegen)nagyon mutatós kidomborodó sávokat lehet vele varrni dísznek (mivel az egyetlen alsószál kicsit összerántja a két felsőszálat, ettől az anyag "puklis" lesz a két felsőszál közi részen), mintha "pié" lenne, gyakorlással mintákat is lehet így varrogatni.
Kicsit hosszú voltam, bocs...

Ádám said...

Hű... varrónő vagy?:)

Princi said...

Nem, vagyis nem tanult szakmám. Innen-onnan szedtem össze a tudományt, mivel nagyon érdekelt és ez azóta is tart a "szerelem"(kb. 20 éve).

Ádám said...

Komolyan mondom már tökre zavarban vagyok néha, hogy mindenki 10-20 éve varr én meg... 3 hónapja azt se tudtam, hogy mit jelent a karöltő... :D

Princi said...

Örülj neki, ez azt jelenti, hogy sokra viheted még! De legalábbis kivételesen ügyes kezed van, meg türelmed és érdeklődésed a szakma iránt.
Nagyon elhúzol itt a "régi motorosok" mellett!:)
Csak ámulunk és bámulunk...

Post a Comment