Wednesday, May 6, 2009

Pocket Cover

Started the next jacket. :) Cut all the parts, also ironed the sticky lining, made two pocket covers. My steaming iron died before, they messing with me… cancelled my order after a week „out of stock”… i can’t iron since a week now… :D I bought a simple one withouth steaming for ironing sticky lining, i can iron what needed… but without steam… inpossible… :D
I wasn’t sure by the edge, i cut it like it’s made with collar. This spinning out going quite good now, although still doesn’t fit to my hands… :D Than i sewed it with 1mm so the sewing line turn inside. For sure i also sticked it… :P Finally sewed with 0.5. The left part is kinda good, the other sucks… :D








Elkezdtem a következő kabátot. :) Kiszabtam, illetve közbélést vasalgattam, megcsináltam a két zsebfedőt. Korábban elromlott a gőzölős vasalóm, szórakoznak itt... visszamondták a rendelésem…, hogy nem lehet kapni… már 1 hete nem tudok vasalni… :D Vettem egy kis alap vasalót közbélést bevasalni, avval amit lehet kivasalok… de gőz nélkül… lehetetlen… :D
A csücsöknél nem egész voltam biztos, ezért úgy kivágtam, ahogy a gallérnál kell. Már egész jól megy ez a „kipörgetés” igaz még mindig nem áll a kezem rá teljesen… :D Utána megtűztem milissel hátul, hogy szépen beforduljon a varrás. Biztos ami biztos be is ragasztottam… :P Végül pedig megtőztem 0.5-el. A baloldali egész jó lett, a másik kutyaütő… :D








0 comments:

Post a Comment