Sunday, May 10, 2009

További agyalás... :D

Nah hát tegnap jól beidegesedtem, szóval felébredtem fél 6kor és nekiálltam próbálgatni. Úgy tűnik, hogy más anyagoknál kevésbe jelentkezik. Finom inganyag, viszkóz, karton anyag, mindegyik sűrűbb szövésű, mint amit gyakorolni vettem. Talán túl laza a szövése, és elrángatja összevissza? Kellett nekem ilyen gépet venni... :D már megálmodtam éjjel, ahogy visszaviszem a boltba es ugy felbosszantanak, hogy kidobom a kirakaton:D:D De azota mar sikerült megnyugodni az árpád kilátónál egy doboz vaniliás karika keretében... :P na most viszont bevágom a szunyát... :D
Köszi a tippeket! Szerelésből nem vagyok egy profi, szóval az a cikk mindenképp jól jön! :)





5 comments:

Princi said...

Szerintem is az anyag ritka szövésű, de mi van, ha dupla réteget varrsz? Egy réteget mindig csúnyábban visz a gép, ez a tapasztalatom. Alsószál feszességet az orsótokon lévő pirinyó csavar meghúzásával lehet(ne) állítani, de írtad, hogy nincs ilyenje. Nekem is volt régen fekvő orsótokos gépem, amibe csak úgy be kellett rakni könnyedén a orsót, de a tisztításhoz, feszesség állításhoz ki lehetett szabadítani a helyéről. Biztos, hogy nem lehet kiszabadítani valahogy? Nagyon furcsának találom... Még esetleg más márkájú cérnával lehetne próbálkozni...
Több ötletem nincs sajna.
Viszont a vaniliás karikás dolog nagyon tetszett :))!

Princi said...

Gondolom garanciás még a gép, nem lehet házhoz hívni a szerelőt esetleg, hogy állítsa be rendesen? Olaj, tisztogatás, tűcsere megvolt? Sokszor ez is csodákat művel...

Ádám said...

Duplán varrtam mindet. Ki lehet szedni azt a bigyót, amibe forog az orsó, amin van két csavar, akkor avval lehet ezt állítani? A gépkönyvben semmi sincs erről, nevetséges...

Ádám said...

Tűcsere volt, alul megolajoztam, meg kitakarítottam, de sajnos fent nem tudom mit kellene olajozni, mert sok a bizgentyű... :D Ki biztos nemjönnek, lehet majd beviszem... de akkor ott állítsa be előttem és addig el nem jövök, amig szép nem lesz a varrat... :D csak mindig azt akarják, hogy hagyjam ott.

Princi said...

Ha kiveszed az orsótokot, tedd bele a cérnás orsót, ahogy kell. Próbálj csak az egyik csavaron fél fordulatnyit húzni, aztán a cérna meghúzásával már lehet érezni, mennyire szorul, vagy engedi a szálat. Kicsit tartania, fognia kell. Ha túl könnyen húzható, vagy kicsit szoros, az nem jó. Kicsit szórakozni kell vele, mire jó lesz, mert ugye csak varrás közben dől el, mennyire segített-rontott a helyzeten.
Fönt a mozgó, föl-le járó, forgó részeket szoktam picit olajozni, már ahol hozzáférek, pl. izzócseréhez lebontott oldallapal. De ez gépenként más, mennyire lehet, vagy tanácsos leszedni a burkolatokat, anélkül, hogy elrontanánk valamit. Mondjuk garanciásnál nem jó ötlet, mert ha rájönnek, elvész a garancia. De ez az egész olajozósdi talán csak a csendesebb működést segíti az állagmegóváson kívül...

Post a Comment