Saturday, May 9, 2009

Varrógépes kérdés

Van egy olyan problémám, hogy az öltések nem szép egyenesek. De nem hosszan hullámos, hogy én tartom néha másképp az anyagot, hanem össze vissza cakkos. Akinek van új tipusu gépe tapasztalt hasonlót? Próbáltam a talpnyomást állítgatni, de nemigazán vettem észre semmi különbséget. Ami most így szöget ütött a fejembe, hogy ahogy néztem a talp ott fejt ki nyomást, ahol a tartójához csatlakozik a tű mögött, de előtte nem annyira lényeges mértékbe, így a anyag elég könnyen elmozdul. Zsuzsa ötlete volt, hogy a talpnyomás lehet a gond, hogy amiatt lesz cakkos. Van valami tapasztalatotok ilyen téren? Illetve mi a véleményetek?


4 comments:

Bea said...

Az alsó szál feszessége megfelelő? Nekem akkor csinál ilyesmit, bár nekem az alsó néz így ki, hogyha alul nem jól fut a szál.

Ádám said...

Gondoltam én is erre, de nem találom, hogy az alsó szál feszességét külön hol lehet állítani, majd mégegyszer átböngészem a gépkönyvet, de csak egy tekerő van, az orsó meg nem tokba van, hanem csak úgy be kell rakni. De most kezdek arra is gyanakodni, hogy az anyag szövése a rossz. Mert most kipróbáltam pár sűrű szövésű anyaggal, azon talán jobbnak tűnik.
Köszi

Anonymous said...

Szia Ádám!

Először is nagyon szépen dolgozol ( ezt nem állhatom meg, hogy le ne irjam )
A girbe gurba varrásképről pedig:
Csupán hobbiszinten varrogatok a gyerekeimnek, úgyhogy csak tippként kezeld amit irok:
Az első, hogy vajon nem tompa e a tű, esetleg kicsit görbe,régen cserélted-e? cérna, tű, anyagvastagság passzol-e egymással?
Másodjára én kipróbálnám más anyagon, más minőségű, vastagságú cérnával vajon ugyanez történik-e?
Harmadszor van itt egy link amit ajánlok, persze lehet, hogy ennél te jóval többet tudsz, de én ez alapján szoktam a gépemet bütykölni :

http://www.ezermester.hu/articles/article.php?getarticle=1847

hátha te is találsz benne valami használhatót...

Mindenesetre, ha rájössz, hogy mi a gond engem érdekelne, mert kicsit maximalista vagyok, és nagyon kétségbe tudok esni amikor nem alakul tökéletesen a varrás : )

Most egy egyszerűbb Huskvarna gépem van amivel nem, de a régebbi nagyon alapmodell Pfaff gépemmel volt ugyanilyen öltés gondom.

Hát nem tudom segitettem-e , mindenesetre legalább leirhattam, hogy csodálom az ügyességed, és remélem, hogy meglesz a megoldás...

A hajtogatásaid meg elképesztőek, én is origami fan vagyok, de messze nem ezen a szinten...

minden jót, Anikó

Ádám said...

Köszi, majd mindjart irok egy postot a fejleményekröl... :)

Post a Comment