Sunday, June 21, 2009

GPS test

Basically i like traveling, but somehow… going to new places, discover… looks so difficult to me…I got some maps about the surrounding places, but those turn the page maps… nightmare… those folding type… OMG. A friend of mine has the same GPS device, he told me some convincing thing, and I thought I try it. (Garmin Oregon 300)

Compared to other „car” type GPS, it’s much more expensive, i think because of the waterproofness and the high battery lifetime. (8-16 hours 2650MaH nimh battery) The most important reason why i said… „ok i need one” wasn’t about the device itself. There is a hungarian community, who record the Hungarian touring paths, and the bicycle roads, they publish it in a format wich can be uploaded to this device very easily! Well, of course it’s not so accurate as the official maps, but it’s amazing how detailed… branches, water places, whatever you need. Few days before i tried it in the woods, although i’m still kinda lame about the handling. Today i had some bigger plans: Kecskemét – Budapest. If we consider the 108km it’s not so huge distance, but i’m already tired becouse of riding 3 times 50km in a week, including yesterday.


I put everything on one card, by taking only the GPS, no maps, and the waterproofness was also not tested yet… :)
„Luckily” rain caught me only after the first 35km, what wasn’t so funny in 15°C, but it didn’t last long, and wind also dried me fast. I stopped only once at Ócsa. Somehow i feelt to don’t get off the bike by instinct, although i was really hungry that time. After eat i realized why… i was sitting there for 20 minutes… and because of the scarcity of moving i was completely chilled, so for about a half hour i was completely shaking, till i warmed up again. :) Maybe that’s why i look so sullen int he picture… :D


I didn’t have any problem with the navigation, till i reached Pest, where i found myself all time in main roads. I saw places wich i never ever thought may stick to Pest… :) I got really panicked at Pesterzsébet, because suddenly the GPS turned off… i was scared all time, might happen, so the batteries can’t last so long... I tried to power on again, maybe it holds on for a while till i figure out where i am, and TADA it was on 2sticks again, just like i began the trip. I was really relieved… :) of course after calmed down i realized i also have some batteries in the lamp, so can change them if needed. So… back to the main roads… it wasn’t funny, i changed direction at the first place where i saw something familiar bike road, thinking of being smarter than the GPS. I got lost… :) Well, not really, but i don’t really like riding highway leaving roads… :) It turned out, there was no reason being scared i got back to the bike road fast.
Final result: 108km at 5 hours. The 28km/h average speed went down to 22 at the end…
Alapvetően szeretek kirándulni, de valahogy mindig olyan macerásnak tűnik új helyekre menni, felfedezni… Korábban már beszereztem néhány térképet a környékről, de ezek a lapozós térképek… kínszenvedés… a kihajtós meg… attól még jobban frászt kapok. Egyik barátomnak van ugyanilyen GPS kütyüje, mondott pár meggyőző dolgot, gondoltam kipróbálom. (Garmin Oregon 300)

Az átlagos autós GPS-hez képest drágább, szerintem elsősorban azért, mert vízálló, illetve a működési ideje sem olyan rossz. (8-16 óra 2650MaH nimh aksival) Tulajdonképpen ami miatt rávágtam, hogy kell, az nem a szerkentyűhöz volt. Van egy magyar közösség, akik a magyar túra és bringa útvonalakat GPS-el felvéve úgy összecsomagolják, hogy ezen a gépen pofon egyszerűen lehet használni térképként. Nyilván kicsit pontatlanabb, mint a hivatalos térkép, de elképesztően részletes, padok, csapok, minden rajta van ami kell. Néhány nappal ezelőtt az erdőben próbáltam ki, igaz még elég ügyifogyi vagyok a kezelésében. Ma egy kicsit nagyobb fába vágtam a fejszémet: Kecskemét – Budapest. Ez végül is annyira nem veszélyes, csak már egy kicsit fáradt voltam, mert egy héten belül 3szor mentem 50km-et, pl. tegnap is.


Elég merész volt olyan tekintetben, hogy csak a GPS-t vittem magammal, térképet semmit, illetve az se volt még tesztelve, hogy ez a vízálló dolog mennyit bír… :)
„Szerencsére” elázni csak az első 35km után sikerült, ami persze 15 fokban nem volt olyan vicces. Viszont hamar elállt, a szél is gyorsan megszárított. Tulajdonképpen pihenni csak egyszer álltam meg, Ócsán. Valamiért ösztönösen nem akartam leszállni a bringáról, pedig már nagyon éhes voltam. A kaja után rájöttem miért… egy 20percet ücsörögtem, és a mozgás hiánya miatt teljesen kihűltem, így vagy fél óráig teljesen reszkettem, mire „bemelegedtem”. :) Lehet a képen ezért vagyok ilyen morcos… :D


A tájékozódással nem volt semmi gond, egészen Pest közeléig, ahol egyre másra főutakon találtam magam. Olyan helyeken jártam, hogy álmomba se gondoltam volna, hogy ez még mind ide tartozik… :) Pesterzsébeten eléggé bepánikoltam, mert egyszercsak kikapcsolt a GPS… ettől végig féltem, hogy az elem nem fogja bírni… Mondom hátha még bírja kicsit, bekapcsoltam újra, a töltöttség továbbra is 2 pöckön virít, mint ahogy induláskor volt. Kicsit megkönnyebbültem… :) Persze, aztán eszembejutott, hogy van nálam egy lámpa, és abból át tudok rakni elemet. Szóval a főutakra visszatérve… nem volt olyan vicces, azért gondoltam az első alkalommal ahol megláttam, hogy „bringaút népliget” okosabb leszek, mint a GPS. Jól el is tévedtem… :) vagyis tulajdonképpen nem, csak azért ilyen M5-ös lehajtó utáni főutakra azért nem szívesen hajtok fel bicajjal… :) kiderült, hogy alaptalan volt az ijedtség, és hamar visszataláltam a bringaútra.
A végeredmény: 108km 5 óra alatt. Az a 28as átlaga a végére visszaesett 22-re… :)

2 comments:

Princi said...

Nagyon bevállalósnak tetszik lenni :)))
Jó, hogy jól sikerült összességében, ügyes vagy ebben is. Jó utakat a jövőben is!

Ádám said...

Köszi:) Majd a továbbiakban igyekszem fényképezőt vinni. :)

Post a Comment