Saturday, August 8, 2009

Bike jersey

I was at Zsuzsa’s place again, this time it become almost a marathon… from 10am to 6pm… :) i really admire how she wears her age well at almost 70…
So… I fall in live with a bicycle jersey before, and consider the price, I had an ide, what about making it? This one will be a first try only.

Zsuzsa prepared some man T-shirt drawing, we made a raglan from that, and we also needed a pocket on the back with zipper. Zsuzsa was working in real size, and near her me with 0,25 size, it was a bit fast for me to follow… :) The most difficult was to set the size in accordance to the stretchiness of the fabric. Measurements * 0,9 looked ok, but there was an other two problem: I don’t want to add zip in the middle front, so the neck had to be big enough so I can pass it on my head considering the stretchiness. The other problem was my arm size, the original drawing method haven’t got the abilities to make so small one, I was completely fascinated by this sophisticated setup, before sewing any mm… Zsuzsa figured out a solution, tailoring came and finally she sewed it for me. The edges are not finished yet because we either don’t have the machine for that, simple sewing is not ok because of the stretchiness, but my machine has stretch sewing programs, that’s why I’m going to finish this part.

The result become really good, there was only one problem, because of the small arm the armpit become too small, that’s why it’s wrinkles. She already corrected that on the drawing, considering the fabric’s price, we figured out a trick to save it: add extra line at the sides, and I hope the narrowness goes away… :)

So the painting left also, I already bought iron able textile paint. Usually the painting should happen before sewing, but I didn’t have time for that yet, so this will be the experimental rabbit… :)




Ma ismét voltam Zsuzsánál, ezúttal kész maraton volt… 10 órától fél 6ig majdnem… :) csodálom érte, hogy majd 70évesen ilyen jól bírja magát…
Szóval… korábban nagyon megtetszett egy bringás mez, mivel mindössze kb. 18 ezer Ft, az az ötletem támadt, hogy mi lenne ha megcsinálnánk. Ez csak egy próba darab lesz.

Zsuzsa előkészített egy férfi póló szerkesztést, abból csináltunk raglánt, illetve a hátára is kellett egy cipzáros foltzseb. Úgy nézett ki a dolog, hogy Zsuzsa szerkesztett nagyban, én meg kicsiben, hát mit mondjak… kicsit tempós volt még nekem, alig bírtam követni… :) A nehézség az volt, hogy a méretet be kellett lőni az anyag nyúlásának megfelelően. A testméret * 0,9 jónak bizonyult, viszont két másik probléma volt: én nem akartam előre cipzárt tenni, ezért a nyakkörnek akkorának kellett lennie, hogy az anyag nyúlását figyelembe véve átmenjen a fejemen. A második gond az volt, hogy a karom elég vékony, és az alap szerkesztésből sehogyse jött ki a méret, ez egyébként most teljesen lenyűgözött, hogy még mielőtt egy öltést is csinálnék, ennyire be lehet lőni mindent… szóval Zsuzsa kitalálta a megoldást, aztán rádlizás, szabás, és megvarrta nekem. A szélek kimaradtak, mert nincs fedőzője egyikünknek se, sima varrattal meg nem lehet mert nyúlnia kell, viszont az én gépem tud rugalmas varratot, azért majd én fejezem be.

A végeredmény egészen jó lett, egy probléma van vele, hogy a kar miatt a hónalj is eléggé megszűkült, és a mellbősége így kevésnek bizonyult, ezért is ráncosodik ott. Ezt már kijavította papíron, tekintve, hogy az anyag nem volt olyan olcsó, az lesz a trükk, hogy oldalt varrok bele egy csíkot, így megszűnik a szűkölködés, ha minden igaz.

A festés az ami még várat magára, vettem bevasalós textil festéket, alapból ugye varrás előtt kellene festegetni, de erre most nem volt időm, azért ez lesz a kísérleti nyúl… :)




0 comments:

Post a Comment