Sunday, August 23, 2009

Budapest - Dobogókő - Visegrád tour

Yesterday I made a long planned trip: Margit island – Árpád lookout – Dobogókő – Visegrád – Szentendre.

Finally I succeed with my GPS, after 1,5 hours of cursing I figured out why it’s making so stupid road plans: I got 3 maps enabled. Who want to use custom maps, enable only that one.

So… I started at 8am. Equipment: bike, GPS, camera, phone, pullover, food, water. A already felt in Budapest… it won’t be my day… :) after the first 40km I was completely tired, but I didn’t have a rest till 60km. I have to say the GPS was being worth one’s salt, planned roads like… :D for first into the tilling… if two times a tractor went there to say the least… :D after a while I was going on a road in the woods… there was 10 cm of leaf mould of last year… :D I think no one were there since the track was recorded… :D Imagine that… in the first 50km I saw completely no one :D. Next favorite move was to plan routes across peaks in the most places! :O I realized three times I’m going on a path painted with red triangle again, again and again! :D I recommend this, if you want to make performance touring. :D The best was… go down near the ski-lift… :D I was rather go on foot on the 60 degree slope… :D

Reached Dobogókő about 3pm, that lot going on foot slowed me down also. From here I rolled down nice for a long, of course than, again the peak come! :D Between Pilisszentlászló and Visegrád there is a really nice path, although it pissed me after while I had the cross the same stream in every 100 meters… jumping from stone to stone with the bike in my hands… :D I reached the Visegád fortress at 6pm, too bad it was too late and the Zsitvay lookout was already closed, anyways I don’t what kind of view can be from that lilliputian lookout… :D

The adventure part started here… :) it was 7pm and I still had 45km to go, from this about 30km in woods. (originally I planned to go along back to Budapest) About 7:30pm it started to become darker and darker, than I got a message in my GPS screen: “battery low”, of course 12hours nonstop working is not bad! The plan was to replace the batteries from my bike lamp, so started to do that. Turning on… GARMIN text showing up, breathe freely… :) than picture collapsed…:D it broke down or what?!?!? Changed back to batteries which went flat… turning on… map on screen… sutting down, low battery… :). Hmmmmmmmmm, I was changing the batteries, but it turned out it’s not working with the lamp’s battery. I was scared a little bit, I knew only I’m at green tour line at red bike tour line… somewhere among the hills. So I saw in front of my eyes, at night I froze to death, some tramp rob me, and some wild animals come to…:D. I didn’t gave up… :D I could turn the GPS on in 15 minutes to see the map for 1-2 seconds, I could realize only that, I’m going on ZPoo now, and have change to KPoo somewhere. (Z – green tour line, K – blue tour line, Poo – red bike tour line) This was about 8:15pm a half an hour and it’s going to be complete dark… no one in the woods, GPS dead, got no maps… ok than ask telephone help… I took out my phone: no signal… ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!! This was mercy killing… :D with the fact I could hardly walk… :) in the meanwhile, not to get bored… I hit a big hornet, and it was chasing me for a half hour, I think it didn’t bite anyone for days…:D it was really desperate. :) Ok… I said I continue at KPoo I bump into something once… From the signs I knew only that I’m going to Pap meadow. Finally I reached there… I saw a forester’s lodge, I though maybe they can help me! At doorstep I found this: “No trespassing for strangers! Guarded with dogs.” No bell. :D Since the KPoo was ended, my last hopes flew away too, got completely no clue where to go, there were 3 different directions to go. Than I noticed a sign… it looks there is a map on it! AND HELL YEAH! :D I had to continue at ZPoo which takes completely straight to Szentendre. I take a shot from the map, in case of preventing possible loss… :) It was still the border of complete dark… From here I rolled down to Szentendre in concrete forestry road at 40km/h in complete dark. I still had 15km to go, but when I saw the train station I decided not to tempt destiny in a bike road near the river which snakes between reeds, if I could go off with this so good till now… :) Of course it was a little bit bad feeling… from Árpád bridge I still have 10km to got, but at least I know where to go! :)

Finally: 122km on bike, on foot, on hands + some on train. From 8am to 11pm. First I didn’t believe I get there… than I didn’t believe I reach home in one peace… :D




Tegnap tettem egy már régóta dédelgetett kiruccanást: Margitsziget – Árpád kilátó – Dobogókő – Visegrád – Szentendre.

Végre sikerült kicsit zöld ágra vergődni a GPS-el, egy 1,5 órás szitkozódás után rájöttem, hogy azért csinál ilyen idióta útvonalterveket, mert 3 térkép is be van kapcsolva rajta, aki tuhu-t akar használni a GPS-én minden más térképet tegyen disable-re. :)

Szóval reggel 8kor indultam. A menetfelszerelés: bicaj, GPS, fényképező, telefon, pulcsi, kaja, víz. Már itt pesten éreztem, hogy ez nem az én napom… :) az első 40km után szinte teljesen elfáradtam, de az első 60km-ig nem pihentem semmit. Mondanom sem kell, a GPS is megéri a pénzét, olyan utakra vitt rá… :D rögtön elsőnek bele a szántásba… ha kétszer arra járt egy traktor, akkor sokat mondok… :D utána meg kicsit később egy olyan úton mentem az erdőbe, hogy a tavalyi avar még 10centi vastagon ott volt… :D szerintem azóta nem járt arra senki, hogy felvették a tracket… :). Na most ezt úgy kell elképzelni, hogy az első kb. 50km-en egy deka embert nem láttam. :D A következő kedvenc húzása az volt, hogy a lehető legtöbb helyen olyan útra vitt, ami a hegycsúcson át ment… :O egymás után háromszor azt vettem észre, hogy már megint piros háromszöges jelzés van felfestve… :D Szóval aki teljesítmény túrát akar csinálni, ajánlom figyelmébe. :D De a tuti az volt, hogy menjek le a sífelvonónál… felülni persze nem mertem kb. 60 fokos lejtőn… :D.

Úgy 3 táján értem Dobogókőre, sok helyen kellett gyalogolnom, az eléggé lelassított még pluszban. Innen jókat gurultam, aztán persze megint irány a hegycsúcs… :D. Pilisszentlászló és Visegrád között nagyon szép út van, igaz kicsit kezdett bosszantani, hogy kb. 100 méterenként át kell menni a patak másik oldalára köveken ugrándozva… bicajjal a kezembe :). 6-ra értem fel a Visegrádi várhoz, sajna a Zsitvay kilátóba nem tudtam felmenni, mert pont akkor zárt be, de nem tudom milyen kilátás van onnan, mert elég törpe kilátónak… :D.

Innen kezdődött a kalandos része… :) 7 óra volt és még nekem hátra volt kb. 45km ebből kb. 30km erdőben. (Eredetileg úgy terveztem, hogy végig megyek pestig.) Fél nyolc tájon kezdett már sötétedni, amikor megjelent egy ilyen üzenet a GPS-en hogy: „battery low”, persze a 12 órás üzemidő azért nem rossz tőle! Az volt a terv, hogy ebben az esetben átrakom a lámpából az elemet, neki is láttam. Bekapcs… feljön, hogy GARMIN, nagy fellélegzés… aztán szétesett a kép… :D mondom elromlott, vagy mi?! Visszarakom a lemerült aksit… bekapcsol, bejön a térkép, de kb. azonnal ki is kapcsol, mert nem bírja az elem. Hümmmmmmmmm, cserélgettem az elemeket, de sehogy se bírta a lámpáé. Itt kicsit megijedtem, mert annyit tudtam, hogy a Zöld túra úton vagyok és a piros bicajos útvonalon… valahol a hegyek közt… :D Szóval így láttam magam előtt, ahogy éjszaka halálra fagyok, kirabolnak vmi csövesek, meg esetleg jönnek vadállatok is… :D. Nah de nem adtam fel… :D 15percenként be tudtam annyi időre kapcsolni, hogy lássam 1-2 másodpercre a térképet, kb. annyit sikerült tudatosítani, hogy most a ZPoo-n megyek és majd a KPoo-on kell továbbmenni. (Z – zöld túra, K – kék túra, Poo – piros bicajos túra) Ekkor volt kb. 8:15, még fél óra és tök sötét lesz, az erdőben senki, a GPS már egyáltalán nem kapcsolt be… térképem nincs… na mondom… kérjünk telefonos segítséget… előveszem a telefont: nincs térerő… ÁÁÁÁÁÁÁÁ!!! Na ez kb. kegyelemdöfés volt amellett, hogy alig bírtam már menni… :D közben, hogy ne unatkozzak… nekem jött egy lódarázs és utána vagy fél órán keresztül kergetett… :D szerintem napok óta nem harapott meg senkit… :D nagyon elszánt volt.
Mondom lesz ami lesz… akkor megyek tovább a KPoo-n, majd csak belebotlok valamibe… :). Annyit tudtam a táblák alapján, hogy a Pap rétre megyek. Végre odaértem… volt ott egy erdészház, gondoltam hátha tudnak segíteni… a kapunál ez fogadott: Idegeneknek belépni tilos! Kutyával őrzött terület. Csengő sehol… :D mivel a KPoo-nak itt vége volt, kb. a maradék remény is elszállt… :D főleg, hogy három különböző irányba lehetett meni. Ekkor láttam meg egy táblát… mintha lenne rajta térkép! :D ÉS IGEN!!! Végig egyenesen a ZPoo-n kell továbbmenni, ami Szentendréhez visz. Gyorsan le is fotóztam, hogy legyen valamim legalább… :D Még épp a tök sötét határán voltam. Innen erdészeti műúton gurultam 40-el lefelé egész Szentendréig tök sötétben. Még le kellett volna nyomni a dunaparton 15km-et de amikor megláttam a HÉV állomást valahogy úgy éreztem, hogy ha ezt így megúsztam, talán nem kéne kísérteni a sorsot egy olyan bicajúton ami a parton a susnyás közt kanyarog… :D Persze az kicsit keserű volt, hogy az Árpád hídtól még 10km a hazaút, de legalább tudom merre kell menni. :)

A végeredmény: 122km keréken, lábon, kézen… + még valamennyi HÉV-en :D reggel 8tól este 11ig. Először nem hittem, hogy oda jutok, utána pedig nem reméltem, hogy egészbe hazajutok… :D




10 comments:

Mamis said...

Szerintem ezt még olvasni is elég volt, nem átélni...De azért gratula, hogy szerencsésen haza értél.

Ádám said...

Köszi :) hát jah... de összességében jó volt, + van mit mesélni. :D

Princi said...

Ez se semmi, de a múltkori, a sárban dagonyászós az volt ám a valami! Már csak a sár miatt...:)))

Ádám said...

:P legközelebb majd jobban igyekszem :D, eléggé kilátástalan volt a helyzetem... :D A sarasnál szerencsére nem volt ilyesmi... :)

O'Seamus said...

háhhá:D:D:D a poszt ember és a technika tanmeséje, mindig is egy GPS-ről álmodtam de látom már mi az előnye ha az ember kénytelen a fejében hordani a térképet:P jha, ez a komment meg a linképítés tanmeséje:)

Ádám said...

:D:D jah, meg, hogy vigyél magaddal pót(h) elemet!!!:D

Miki said...

Szép kis túra. Sztem én is kétségbe estem volna na most mi lesz. :D

Emilia said...

Hi, I come from Poland, I found your site on google when I typed "Visegrad", when I looking for map Hungray with Visegrad. How often are you doing these trips?

Ádám said...

Hi! I did it only once because my leg didn't like riding so much... :)
Look for "visegrád" at google maps, i think it's detailed. I have map only at my GPS. I'm not sure what kind of map do you need, email me with the details, maybe i can help. (you can find my address at my profile:))

Emilia said...

Hi again,on the picture at the top, your foot seems to be healthy:) I can't contact with you by mail. If you still want to help me, so plaese contact me on Facebook.My profile: Emilia Szumska. thanks, be careful with your leg

Post a Comment