Monday, August 10, 2009

Textile painting

I tried the textile paint, i bought various kind of brushes. I got two ideas to work: paint the pattern itself with the brush, or using a mask from the pattern. The mask one looks more efficient and gives better result, because of the big brush cover the area fast. The paint is not enough liquid to go under the mask, and the brush’s hair is strong so it also can’t go under the mask. Left it in hot water for the night, we will se how it resist water, maybe I wash it tomorrow too.

Meanwhile I made the armpit wider, but still wrinkles on me, at least it’s not tight, I think this try one remains like this.



Kipróbáltam a textil festéket,vettem többféle ecsetet. Kétféle technikát próbáltam: kifesteni egy mintát, vagy sablonnal maszk szerűen dolgozni. Úgy néz ki, hogy a sablonos jobb, főleg a nagy ecsettel jól oda lehet nyomkodni, szépen befogja, a papír alá pedig nem megy a festék, mert nem túl folyós, az ecset szőre meg jó kemény, így nem tud a papír alá csúszni. Éjszakára beraktam egy flaska meleg vízbe, meglássuk hogy bírja a vizet, lehet holnap ki is mosom próbaképp.

Közben a mez hónalját is kibővítettem, de továbbra is ráncos még rajtam egy kicsit, de legalább nem szorít, asszem ez a próba darab már ilyen marad.



0 comments:

Post a Comment