Friday, March 26, 2010

Lens test

I went out for some fresh air to Városliget, because I was at home for a week now... (sick) So I tested my lens in the park, one I already mentioned yesterday: Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro lens, and the other one is a Canon 55-250/F4-5.6 EF-S IS telezoom.
With the tele, for first time, it's much more difficult to make sharp pictures than I expected. I realized at the end that I need at least 1/1000 shutter speed for birds to get sharp images. The tit become less sharper than the others, you can imegine me standing under the tree and shooting them for 20 minutes, these are the best. There was a woodpecker couple too, but I couldn't take them, because they were just all the time jumping from branch to branch at the top the pine tree, chasing each other... all my images become blurred. :) In the last two pictures there is a strange bird, I don't know it's name, but it would be winner in the category "wtf are you looking at?!"... :D anyways, it was behaving like a psychopath... :D


















Elmentem kicsit kiszellőztetni a fejem a Városligetbe, mert már egy hete itthon evett a fene betegen... Szóval leteszteltem a két új szerzeményt, az egyik tegnap említett Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro objektív, a másik meg egy Canon 55-250/F4-5.6 EF-S IS telezoom.
A telezoommal nem olyan könnyű éles képet csinálni mint gondoltam, így elsőre, a madaraknál meg így utólag arra jöttem rá, hogy 1/1000-es záridő minimum kell, különben elmosódik. A cinege kicsit homályos lett a többihez képest, pedig elhihetitek, hogy 20 percig ott kattogtam a fa alatt, ezek lettek a legjobbak. :) Volt még egy harkály pár, de nem tudtam őket lekapni jól, elmosódott mindegyik, ott ugráltak össze vissza egymást kergetve a fa tetejébe... :) Az utolsó két képen van az a fura madár, nem tudom a nevét, de a "mit níző?!" kategóriába díjnyertes lenne... :) Amúgy úgy viselkedett, mint valami idegbeteg... :D


















2 comments:

Nuss said...

Húú, ezek az új kedvenceim :D Végre egy kis tavasz :D Szeretem az olyan képeket, amin a lényeg éles, a többi meg a homályba vész, mint a levélkés, fehér virágos, meg cinegés képeken :D A fura madár tippem szerint kormorán, vagy más néven kárókatona :)

Ádám said...

Nekem is azok tetszenek, szerintem a jó képek mind olyanok. :) Gyanús, hogy az lesz, mert már mások is tippeltek rá. :)

Post a Comment