Sunday, March 28, 2010

Normafa

I went out to check what's going at Normafa, there was a nice weather, a little bit windy, but the sun was shining! :)
I was listening attentively again, because bird photography is my new passion. As I heard an ineresting whistle, I immediately know that... we are going to be friends little fellow... :) I didn't measured it, but we were playing hide and seek for an hour at least... :):) So as result I got some good photos, I think the poor guy bored me a bit at the end, because that "wtf are you looking at" head can be seen again in one of the pictures. :) I don't know what kind of bird can be...

Than I found an interesting flower, I haven't seen anything like before... it was hairy everywhere! I think it lost the epillator somewhere in the weeds... :):) Haven't seen any other flowers there!

At the end, yea of course the tits come to light from the ritk drawer too... :) Well I didn't make portfolio series about them this time, but luckily I managed to take some "ok" pictures fast and I was satisfied with that! :):)

It's difficult to shoot them, because autofocus always get confused from so many branches and focus to a wrong object, than I can't even take a photo and also can't see where is the bird! :D There is no time for manual focusing... they will be singing on an tree by the time I focus there... :D













Megnéztem miujság a Normafa felé, klasz idő volt, csak kicsit szeles, de a nap szépen sütött! :)
Füleltem megint, mert most a madár fotózás a mániám, meghallottam egy érdekes füttyszót és már tudtam, hogy veled fogok megbarátkozni kispajtás... :) Nem számoltam de legalább egy órát bújócskáztunk... :):) Ennek eredményeképp születtek egész jó képek, a végére már szerintem kicsit rám unt, mert a "mit níző" fej itt is befigyel egy képen. :) Nem tudom milyen madárka lehet, Csúszka vagy valami ilyesmi... :)

Aztán találtam egy érdekes virágot, még nem láttam ilyet, tiszta szőr... valahol a gazban elhagyhatta az epillátort... :):) Más virág nem is volt.

A végén persze a láda fiából előkerültek ám a cinegék is... :):) De róluk most nem csináltam portfólió sorozatot, szerencsére gyorsan sikerült két tűrhető képet csinálni, evvel meg is elégedtem. :):)

Az ágak között elég nehéz fotózni mert az autófókusz állandóan beleakad minden faágba és életlen a kép, ami miatt egyrészt azt se látom hol a madár, meg képet se lehet csinálni, manuálisra meg nincs idő, mert addigra már két fával odább csettegnek... :)














6 comments:

Princi said...

Gyönyörű minden, de főleg a virág, meg a mitnézőőő madárka. :))

Ádám said...

Köszíííííí! :):)

Nuss said...

Az a virág tényleg érdekes :) Hú, tetszik ez a "milyen madár" játék, jó új dolgokat tanulni :D Nagyon kíváncsi voltam, úgyhogy kinyomoztam a neten, csuszka :) http://www.kepek.polgarinfo.hu/images/cspb/csuszka.jpg

Daniel Thomás said...

I love taking photos too
your photos are just great
congratulations

Ádám said...

Kiváncsifáncsi :):):)
Lehet elő kell keresni a madaras zsebkönyvet. :):)

Thank you! :)

Zsuzsa said...

Sztem a felső képen kék cinkék vannak, a "kéksapkások", az alsón egy széncinege.

Post a Comment