Monday, May 24, 2010

Vienna weekend

I was at vienna at the weekend (first time). Originally I wanted to go whith my collegue Gabor, but he went to Zürich for a while, so I went alone.

I relly like the city, if I don't count the thing that everything was in german, I didn't feel so far away from home. About german... I was triing use my great knowledge... :P, but whoever started to reply on german, I just didn't understand a word from that point. :D So whenever it was possible I used english rather.

The joerney was happened as I planned, the train was pretty awesome (Railjet), althought the speed 140-160km/h is not that supersonic... :) About the public transport... all the subways and buses I planned to use were in the place where they should be, so looks like google maps is up to date. :) I got only one smaller problem, that... when I came up from the subway, I was completely unable to determine which direction I should hold the map... :) I get lost only one time a bit, because I missunderstood something about the Raisenrad, and I marked Prater on the map before, so got some extra walk in the park. :)

The hostel was great, if you don't beleive, just check out the panorama photo. :)

So the program happened like this: I arrived at 10am in Vienna, first I went to butterfly house(Schmetterlinghaus), than I spent some time in the Burggarten. After that went to the hostel to check in. For afternoon I had Raisenrad and Donauturm. Sunday was all Schönbrunn. :)

I was really happy about the weather because it was told it's going to rain the whole weekend. So I managed to see everything I wanted, just like the way I wanted, I'm really happy about that. :)
Hétvégére Bécsbe mentem (most voltam először). Eredetileg Gábor kollégával mentem volna, de önkéntes száműzetésbe vonult egy időre Zürichbe, így egyedül mentem. :)

Nagyon tetszett a város, attól eltekintve, hogy minden németül volt, nem éreztem magam túlzottan távol otthonról. Apropó német... szóval próbáltam csillogtatni a nyelvtudásom, de amint valaki németül válaszolt vissza, rögtön semmit se értettem kb. szóval ahol lehetett inkább angolul beszéltem. :)

Az utazást tekintve minden terv szerint alakult, a vonat (Railjet) elég jó volt, habár a 140-160km/h azért még nem szuperszónikus... :) A tömegközlekedés terén is az összes kinézett busz, metró a helyén volt, egyetlen bajom az volt, hogy a lementett google maps részleteken amiket térkép gyanánt vittem, sokszor nem igazán tudtam betájolni merre van az arra, mert amikor kijöttem a metróbol, akkor kb. sose tudtam milyen irányba nézek, a kiírások alapján meg nem lehetett igazán eldönteni. :) Egyetlen nagy elkavarás az volt, amikor a kerékhez mentem és még itthon valamit félreéltelmeztem, emiatt a Praterbe mentem el helyette, de sikerült visszatalálnom. :)

A szállás szuper volt, aki nem hiszi nézze meg a panorámaképet. :)

Szóval a progi úgy nézett ki, hogy szombaton: 10-re értem Bécsbe, Lepkeház (Schmetterlinghaus), utána még ücsörögtem kicsit a Burgartenben, aztán becsekkoltam a szálláson. Délutánra maradt a Raisenrad és a Donauturm. Vasárnap egész nap Schönbrunn. :)

Örülök, hogy ilyen jól alakult az időjárás, mivel egész hétvégére esőt mondtak... Sikerült mindent megnéznem amit szerettem volna, és olyan körülmények között, ahogy szerettem volna. :) Ennek nagyon örülök. :)








2 comments:

Gab said...

Én is akartam volt menni : /

Akkor jó volt a szállás amit kinéztünk?

Ádám said...

Jaja, nagyon jó volt. :)

Post a Comment