Wednesday, June 2, 2010

Alps - Austria (RAX - Schneeberg)

I was at the most-east 2000 metres high peaks of the Alps in Austria in the weekend. :) First we used the lifting machine, where the sight was not really great, but on top we were completely compensated for everything. :) The lift guy was the cashier too, I don’t know what more, he was funny, the first of us asked a student ticket, and after he gave everyone a student ticket, doesn’t matter I asked adult… :)

Our shelter was in a tourist house, there was a great sight from it’s terrace. After dropping in our packages we went out some touring, where we meet whith chamoises and many cloud, snow.

There was a Slovakian group singing and playing guitar there while we ate dinner, it was really nice. The waiter was a really funny guy, he know quite a lot Hungarian words, he even invited us for a drink.

Next day we moved forward, climbed a lot with heavy backpacks in ravines, jumping on rocks in streams, climbing ladders, stepping into footsteps hollowed into rock while catching the chains, sometimes even the stream was flown on our neck. :)

Our shelter was a small hospice.

After dropping the backpacks we continued to Schneeberg, where we found clouds instead of sights.

We got warmed in a tourist house where we found some interesting people, for start there was a guy with long curled blonde hair, 2metres tall, wearing a red short, and from his sound… I’m not sure she was a he or he was a she… :D he was trying to keep 3 husky in the same place… :D:D

We were kinda tired at the evening we climbed 1000 metres up.

At the third day we aimed a smaller trip, which had to modified because of some fallen trees. Clouds were waiting us on the top again, and what was not so funny a rain caught us in 2°C… that type which make your clothes completely wet in a minute… :) Luckily there was a tourist house close. :) I don’t have to say, when arrived back to the car, the sun was shining again! :) We climbed about 700 meters this time.

Some fun for the end… austrian user manual for toilet brush… :)

And the final funny thing… in the parking-lot of Tesco in Győr we saw a pretty sunset and beautiful rainbow. :)

A hétvégén Ausztriában jártam az Alpok legkeletibb 2000 méteres csúcsainál. :)
Kezdetnek felvonóztunk kicsit, ahonnan sajna semmit se lehetett látni, de odafent kárpótoltak mindenért. :) A felvonó kezelő aki egyben pénztáros, és még ki tudja még mi, elég mókás volt, miután az első közülünk diák jegyet kért, ő szorgalmasan mindenkinek azt adott, holott direkt felnőttet kértem. :D

A szállásunk egy turistaházban volt, aminek a teraszáról remek kilátás volt. Innen a lecuccolás után elmentünk kicsit túrázni, ahol zergékkel és sok felhővel, hóval találkoztunk.

Vacsora közben egy szlovák csapat végig énekelt és gitározott, nagyon hangulatos volt. :) Az osztrák kiszolgáló jópofa figura volt, egész sok szót tudott magyarul. :) Így kértem ki a vacsorát: "Ich möchte ein májgombócleves und Bier." :D:D a végén még pálinkával is megkínált minket. :)

Másnap odébbáltunk, sokat túráztunk cuccal szurdokokban, patakban köveken ugrálva, létrán mászva, sziklába vájt lépésnyomokba lépve, láncon kapaszkodva, s volt ahol még a patak is szinte a nyakunkba folyott. :)

A szállásunk egy kis menedékház volt.

Lepakolás után tovább indultunk a Schneebergre, ahol sajna kilátás helyett többnyire felhőkkelt találkoztunk.

Egy túristaházban melegedtünk meg, ott voltak érdekes figurák, kezdjük pl egy szőke göndör hajú kétméteres piros shortban szaladgáló transzfesztitával, aki éppen 3 szánhúzó kutyát próbált féken tartani... :D:D

Estére jól elfáradtunk összesen kb. 1000 métert másztunk szintben.

A harmadik nap egy kisebb túrát vettünk célba, amit pár kidőlt fa miatt kicsit módosítani kellett. Odafent ismét felhők fogadtak minket, illetve ami nem volt annyira vicces, hogy 2 fokban elkapott egy olyan eső amitől 1perc alatt átázik a nadrágod... :) szerencsére itt is volt egy túristaház. :) Mire elindultunk hazafelé mondanom sem kell, hogy kisütött a nap. :) 700 métert másztunk kb. itt szintben.

A végére egy kis móka... osztrák wckefe használati utasítás az egyik budiban...

Jah meg a csattanó a végére... a Győri Tesco parkolóban gyönyörű naplemente és szivárvány várt minket. :)

7 comments:

MARIKA said...

Szép hétvégéd volt :)
Kár hogy az időjárás csúnya felét mutatta :((
Milyen szép lett volna a napsütés!

Köszi! :)
Legalább nem volt melegünk. :) Egyébként nem zavart, csak az volt bosszantó, hogy a csúcson a csokin meg a turistaházakon kívül nem volt más jutalom. :)

Gab said...

ENVY ^^

cycoz said...

szervusz,

általános megjegyzés, okoskodás és vissza sem olvastam: ha vki ilyen jó érzékkel és jó helyeken fotózik, nincs rászorulva ennyi photoshopra. vibrál a szemem :)

mit jelent az, h "dream your wonders?" költői kérdés.

thx, cycoz

Ádám said...

hali, nem ps, csak HDR képek. Most ez a mániám, majd lehet elmúlik. :)
Nincs különösebb jelentése, egy ötlet volt 3 éve és így maradt.

cycoz said...

úttuttam, a HDR egy ps alkalmazás... :) nyilván Te láttad az eredeti képeket és láttad a megdolgozottakat, és a jobbik mellett döntöttél. imho természetellenes, és amúgy is utállak, amiért ott lehettél :) milyen gépet használsz?

Ádám said...

Itt olvashatsz róla kicsit, ha érdekel: http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging

Tudom, néha kicsit túlzóra sikerül, van amikor meg tök jó, még nem jöttem rá miért. :) Általában a HDR képek egyébként alapból szürreálisak kicsit. :)

Canon 450D, az alap kit objektívekkel + 1 makróm van még, de azt ide nem húrcolászom. :)