Saturday, November 20, 2010

ORIPA : origami pattern editor

Yesterday I was watching the origami forum a bit, because I didn't do that for a while a now. Just noticed a topic which I haven't seen yet: ORIPA. I become very excited so I installed the program (I had some problems, it's worth to read the forum topic). It's kinda easy to get started with the program without any kind of instructions, whom already familiar with folding from CP. (CP is a flattened paper of a folded model, not step by step gide)
For some reason I couldn't the crane, so after a bird base and the base of the kawsaki rose, I started with one of my very first model: the jumping frog. There were some points where I couldn't follow the valley and mountain folds by folding in head. For example when you fold into half a many layered model.
I really like the program, good brain training and it also gives a trial to your imagination. :) (The folded model only appears if your cp is ok, sometimes it goes through on minor mistakes, but the folded model screen only shows when your cp is ok)
I'm gonna try the crain again tomorrow.

One thought... I think it's only usable for models which can lie flat. So typically good for creating basic models, or bases of complex models.
Tegnap kicsit nézegettem az origami fórumot, mert már elég rég nem jártam arrafelé. Szembetűnt egy topic amit még sose láttam: ORIPA. Nagyon kíváncsi lettem, így feltelepítettem a progit (volt pár technikai probléma, érdemes böngészni a fórum topicot). Aki számára ismerős a CP alapján történő hajtogatás az egész hamar el tud rajta indulni bármiféle leírás nélkül. (Nem lépésről lépésre leírás van megadva, hanem egy meghajtogatott, majd kiterített lap amin látszik az összes hajtásvonal)
A daruval valahogy nem sikerült dűlőre jutnom, ezért egy madárbázis, illetve a kawasaki rózsa bázisa után egy régi, talán életem első modelljével próbálkoztam meg az ugró békával. Volt egy két pont ahol már nem bírtam fejben lekövetni a hajtogatást, hogy a hegy és völgy hajtások hogyan váltják egymást, ha pl. egy többszörösen összehajtott modellt kettéhajtunk.
Nagyon tetszik a progi, jó agytorna, rendesen próbára teszi a képzelőerőt. (A meghajtogatott modell csak akkor jön létre, ha nem hibás a rajz, persze apró dolgokat át tud ugrani, pl. tipikusan olyasmit, mint amit ki kellett próbálnom élőben, mert nehéz olt fejben követni. Természetesen a "folded modell"-t csak akkor mutatja, ha hibátlan a rajzunk.)
Holnap megpróbálom a darut megcsinálni. :)

Még egy gondolat... szerintem csak lapos modellekhez jó a program, szóval tipikusan egyszerű modellekhez, illetve komplex modellek alapjaihoz.




0 comments:

Post a Comment